25N #NiUnaMenys | Gaseta novembre 2016

El passat 3 d'octubre les dones poloneses sortien al carrer per demanar que no es restringís encara més el dret a l'avortament. El 19 d'octubre les mexicanes i les argentines organitzaven una vaga de dones contra l'assassinat de dones pel sol fet de ser dones: els feminicidis. El 5 de novembre les dones dels Països Catalans estem convocades a Tarragona a manifestar-nos contra les violències masclistes. El 25 de novembre, Dia Internacional contra la violència masclista, les dones d'arreu del món cridarem una vegada més que ens volem vives.

Ens volem vives i amb vides dignes

I és que passen els anys i la violència masclista continua essent una xacra arreu del món, també als Països Catalans, on aquest 2016 ja han assassinat a 25 dones (78 a l'Estat espanyol). Però també des de les agressions sexuals al control malaltís de les parelles adolescents mitjançant les xarxes socials, passant per una diferència salarial del 25% i que l'Església continua ben poderosa quan condemnen a un any de presó a 5 feministes mallorquines per interrompre una missa protestant contra la “Llei Gallardón”.

Tanmateix, les dones catalanes tenim una oportunitat d'or. Sabem que per capgirar l'androcentrisme d'aquesta societat és necessari reiniciar, començar de zero, fer ruptura. Que el Tribunal Constitucional ens anul·la la Llei d'igualtat catalana? Tirem pel dret i construïm una República Catalana Feminista on les dones hi siguem des del primer dia participant activament del Procés Constituent i aportant la saviesa del moviment feminista per aconseguir una societat realment igualitària.

Finalment, en clau matadeperenca, volem felicitar enormement la iniciativa “The Power of Equality” de l'associació TACC que ha tingut lloc al nostre poble organitzada pel Punt Jove i convidar-vos a la xerrada que hem organitzat el proper 24 de novembre amb la Natza Farré i el seu Curs de feminisme per a microones (2016).

"També des de les agressions sexuals al control malaltís de les parelles adolescents mitjançant les xarxes socials, passant per una diferència salarial del 25% i que l'Església continua ben poderosa quan condemnen a un any de presó a 5 feministes mallorquines per interrompre una missa protestant contra la Llei Gallardón."