Bancs adoctrinant polítics. I n'estan orgullosos!

Aquest dilluns, l’alcaldessa i el regidor d’esports de Matadepera van assistir a una xerrada sobre “Col·laboració publicoprivada en esdeveniments esportius” en el marc, ni més ni menys, de l’Open Banc Sabadell. La neutralitat de la xerrada, doncs, ni hi era ni se l’esperava.

Els regidors es trobaven en un espai on hi va la high class, la elit, on es poden fer fotos i xerrar amb els peixos grossos i, en definitiva, on l’únic contacte que tenen amb les classes treballadores catalanes és amb el servei de l’esdeveniment. No creiem que l’entorn sigui el més adequat per marcar polítiques a seguir en cap matèria.

Si seguim llegint la notícia ens trobem que a la xerrada hi havia un president d’un Club orgullós que el BBVA patrocinés el seu esdeveniment. El BBVA, sí, el Banc que pot dir orgullós que té el rècord de desnonaments al nostre país. Sembla que això és secundari a l’hora de rebre diners per organitzar un torneig, però. D’on vinguin els diners, en aquesta societat, és secundari.

També hi va parlar el Regidor d’Esports de Granollers i, per últim, un representant d’Asics España que va explicar per què una empresa patrocina un esdeveniment esportiu. Tot i que no sabem què va dir, tampoc és cap secret: relacionar la marca empresarial amb activitats quotidianes que realitzem les persones, fent que quan pensem en aquestes activitats pensem indirectament amb les marques, les tinguem ben considerades i les consumim sense manies. Així s’ajuda a privatitzar esdeveniments públics i populars, fent que cada cop hi hagi menys espai públic, altruista, sense interessos econòmics.

Perquè ho sabem tots: si ho fan és perquè tenen interessos econòmics. I tenen ben estudiat que el màrketing és un aspecte essencial per al bon funcionament de la marca. Si a sobre estem parlant de la Banca mafiosa, tramposa, que inverteix en armes i desnona a les persones més necessitades, aquest patrocini serveix per fer un rentat de cara necessari per evitar que la ràbia del poble es dirigeixi contra ells. Al cap i a la fi, “també fan coses bones”...

És per tot això que des de la CUP creiem que cal acabar amb aquest tipus de patrocinis que són totalment inhumans. Prou multinacionals, prou empreses explotadores i que usen mà d’obra infantil, prou banca mafiosa i que aplica desnonaments. I sí a enfortir l’economia cooperativa i el comerç proper.

Tenen ben estudiat que el màrketing és un aspecte essencial per al bon funcionament de la marca.

Aquest patrocini serveix per fer un rentat de cara necessari per evitar que la ràbia del poble es dirigeixi contra els bancs.