Famílies diverses i plurals (Gaseta Febrer 2019)

Espai cedit a les “altres famílies”.

Famílies Diverses

Un grup de famílies de Matadepera també hem volgut fer la carta als Reis, però en aquest cas preferim enviar-la a la regidora de Festes.

Li volem demanar que quan es doni veu des del balcó de l’Ajuntament a algú tan important per als nostres infants com són els Reis d'Orient, vetlli perquè el seu discurs sigui respectuós i, per tant, representatiu de la diversitat familiar que forma el nostre poble.

Els Reis es van fer un fart d'interpel·lar els infants parlant-los del pare i la mare. Però, és clar, o bé s'adreçaven només als infants de les famílies que segueixen el patró heteropatriarcal, o bé no ha arribat a l’Orient que al nostre poble, petita representació de la societat, les realitats familiars són riques i plurals.

Les “altres famílies” del poble agraïm a la CUP la cessió d'aquest espai.

Per altra banda, des de la CUP de Matadepera no entenem que la Gaseta, mitjà públic municipal, en l'edició de gener hagi servit una vegada més per fer publicitat d'interessos privats i per acollir acudits amb mentalitat del segle passat.

L'espai de “Endevina qui ve a sopar” sol cedir-se a entitats del poble, però aquesta vegada ha servit per blanquejar la figura del president de Mina Aigües de Terrassa, una empresa privada que porta dècades fent negoci d'un bé públic com és l'aigua a tota la comarca. No només això, sinó que és principal accionista d'Aigües de Matadepera, l’empresa privada que fixa els preus de l'aigua al nostre poble. Fer veure que el seu benefici és col·lectiu és enganyar a la població. Recordem que en l'última renovació del contracte es va aprovar una pujada de la tarifa pels consumidors que menys consumeixen, castigant a les classes populars i a qui més estalvia.

També volem denunciar l'acudit desafortunat de l'Edi. Potser en comptes de fer befa amb acudits racistes seria més valent, graciós i eficient que les caricatures denunciessin les injustícies socials, enlloc de potenciar-les. Un discurs molt més avançat i que, fins i tot, podria anar acompanyat de nous artistes del poble per potenciar la seva qualitat."