Pedaços per amagar una mala gestió

L’Ajuntament ha anunciat un Conveni per implantar la “tarifa social de l’aigua”, però si ampliem una mica el punt de vista, podrem recordar que just fa un any es va aprovar l’augment del preu de l’aigua, amb l’únic vot en contra de la CUP. Aquests pedaços no só negatius en si mateixos, però sí que perden tot el sentit quan analitzem la situació globalment.

cua aigua

Podria semblar una bona notícia, però...

L’Ajuntament ha anunciat un Conveni per implantar la “tarifa social de l’aigua”, juntament amb la Fundació Mina i Aigües de Matadepera. El Conveni inclou una partida per reduir el cost total del subministrament a aquelles famílies que més ho necessitin, cosa que de bones a primeres sembla que hauríem d’aplaudir.

Però si ampliem una mica el punt de vista, podrem recordar una de les primeres coses que es van aprovar en aquesta legislatura: l’augment del preu de l’aigua, amb l’únic vot en contra de la CUP.

Aquesta pujada del preu de l’aigua va ser molt elevada pels trams que menys gastem (i que menys poder econòmic tenim): parlem d’un augment del 18%. El prototip d’aquest bloc pot ser una família de 4 persones que viu en un pis al centre del poble. Sembla la mena de gent que més s'ha notat a la butxaca els resultats de la crisi, oi? En canvi,la pujada pel tram més alt és només del 5%. La lògica del capital... no és gaire lògica!

Paral·lelament a la pujada del preu de l’aigua vam rebre un informe on s’analitzava la gestió privada d’Aigües de Matadepera. Resumint, qüestionava vàries despeses realitzades per l’empresa (i que acabem pagant tots els matadeperencs), assenyalava la falta de control públic sobre Aigües de Matadepera i n’aconsellava una auditoria per prendre noves decisions. L’equip de govern, però, només va aprovar cegament la pujada de la tarifa.

Des de la CUP, però, tenim propostes millors que no pas pujar el preu i després aprovar pegats (com aquest Conveni). La nostra proposta és clara i valenta: la municipalització del servei d’aigua, com s’està fent a molts municipis catalans i com ja es fa a París o Atlanta, per exemple.

La municipalització és la via per aconseguir millores importants:

•                 + Control respecte el servei
  •                 + Abaratiment i racionalització dels costos
  •                 + Drets com a poble i com a Ajuntament
  •                 + Preus populars
  •                 - interessos lucratius

Un informe on s’analitzava la gestió privada d’Aigües de Matadepera qüestionava vàries despeses realitzades per l’empresa i que acabem pagant tots els matadeperencs

Apostar per la municipalització ens permetria + control del servei, + drets i - costos, estalviant-nos el lucre empresarial i adoptant una gestió més eficient.