MOCIÓ DE SUPORT ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ DE BASE

1. Atès que els mitjans de comunicació juguen un paper importantíssim en la construcció del model de societat i de pensament en la societat on es desenvolupen.
2. Atès que bona part d’aquests estan controlats per grans empreses i amb una línia ideològica compartida en alguns aspectes, cosa que dificulta la pluralitat.
3. Atès que la presència pública del català es veu cada cop més reduïda, també en els mitjans de comunicació.
4. Atès que fa uns mesos ha nascut, als Països Catalans, una nova publicació que vol trencar amb aquest monopoli comunicatiu, creant un diari que de moment es ven només els caps de setmana, creat a partir d’una Societat

Cooperativa i amb un finançament popular i, en cap cas, amb deutes amb la banca o grans empreses. Que aquest diari, La Jornada, té un esperit realment popular i la seva existència augmenta la pluralitat en l’àmbit comunicatiu, eix bàsic per aconseguir un model que permeti el debat sa i l’intercanvi d’idees i pensaments per créixer col·lectivament.

Per tot això, es proposen al PLE l'adopció dels següents ACORDS:

PRIMER.- Que les subscripcions als diaris que té l’Ajuntament en els seus diferents espais prioritzin aquells diaris escrits en català (La Jornada, El Punt Avui, Ara, L’Esportiu, El Periódico català o la Vanguardia en català).

SEGON.- Realitzar subscripcions de La Jornada en els espais municipals on hi ha subscripcions a diaris, així com comunicar als treballadors encarregats de comprar diaris (com a les Piscines municipals) que la comprin.

Matadepera, 16 de juliol del 2018.