MOCIÓ PEL SUPORT I COMPROMÍS ACTIU DE L'AJUNTAMENT DE MATADEPERA AMB LA BANCA ÈTICA

MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL CUP PEL SUPORT I COMPROMÍS ACTIU DE L'AJUNTAMENT DE MATADEPERA AMB LA BANCA ÈTICA

Atès que a Catalunya hi ha un tradició de construcció d'instruments de finances ètiques que ja té més de 15 anys. La feina de sensibilització i construcció de moltes entitats socials i persones ha anat donant els seus fruits i avui, Catalunya és una de les regions d'Europa amb més presència d'entitats de finances ètiques.

Atès que entitats com el Coop 57, Oikocrèdit, Triodos Bank o Fiare Banca Etica, han esdevingut la primera opció financera de moltes persones i entitats que volen veure els seus estalvis compromesos amb la construcció d'una economia social i solidària. I, de fet, aquesta ha estat una resposta social que ha fet possible que durant la crisi, moltes de les cooperatives i entitats socials del país hagin trobat una sortida a les seves necessitats financeres en aquestes entitats, quan la resta els tancava les portes.

Atès que el nostre és un país excessivament bancaritzat i, per tant, tot el que sigui caminar cap a la diversificació d'instruments de finançament és bo per als ciutadans i també per a les empreses. Amb la desaparició de moltes entitats financeres, el mercat bancari s'ha convertit en un oligopoli.

Atès que veiem que la societat, a poc a poc, avança cap a la banca ètica, i que no té cap sentit que les administracions no segueixin aquest mateix camí.

Atès que la gestió dels diners públics podria ser molt més eficaç i eficient, a nivell social però també a nivell econòmic, si s'avança en l'ús de la banca ètica.

Per tot això, el Grup Municipal CUP Matadepera proposa que el Ple Municipal de l'Ajuntament de Matadepera adopti els següents acords:

PRIMER. L'Ajuntament de Matadepera treballarà de manera activa amb la banca ètica a Catalunya.

SEGON. L'Ajuntament de Matadepera assolirà anual i progressivament una major activitat amb la banca ètica fins assolir el 100% del seu pressupost total consolidat el 2023.

TERCER. Comunicar aquests acords al departament d'Economia de la Generalitat de Catalunya, a l'Institut Català de Finances, a tots els grups amb representació al Parlament a resultes de la convocatòria electoral del 27 de setembre de 2015, a les entitats financeres esmentades, al col·lectiu FETS (Finançament Ètic i Solidari), a la Federació de Municipis de Catalunya, a l'Associació Catalana de Municipis, a l'Associació de Municipis per la Independència, a tots els Consells Comarcals de la província i als 311 municipis de la demarcació.

A Matadepera, el 22 de novembre de 2015.