MOCIÓ CONTRA LES AGRESSIONS FEIXISTES, RACISTES, CLASSISTES I SEXISTES

MOCIÓ QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL DE LA CANDIDATURA D’UNITAT POPULAR - PA CONTRA LES AGRESSIONS FEIXISTES, RACISTES, CLASSISTES I SEXISTES

Els darrers mesos s'han produït múltiples agressions de caire feixista, racista, classista i sexista als carrers dels pobles i ciutats dels Països Catalans. Totes aquestes agressions impliquen una vulneració flagrant de drets humans fonamentals, producte de la discriminació.

A més a més, a Matadepera hem patit diversos atacs: varis d’ells contra la lliure expressió dels ciutadans amb l’arrencada de llaços, pancartes i pintades al poble. Però un d’aquests atacs va anar molt més enllà ja que persones d’extrema-dreta van agredir físicament a un veí del poble, alhora que van ocasionar desperfectes al seu vehicle privat.

Les agressions feixistes mai s’haurien de respondre amb passivitat ni haurien de poder-se dur a terme lliurement.

Per últim, recordem que hi ha material municipal que es va fer malbé arran de la retirada de llaços i pancartes realitzada per aquest grup feixista i que alguns dels seus membres en van ser identificats pel cos de la Policia Local.

Davant d'aquests fets; proposem els següents

ACORDS:

Primer.- L’Ajuntament de Matadepera condemna públicament l’agressió feixista rebuda al poble, així com totes les que passen als Països Catalans i arreu del món.

Segon.- L'Ajuntament de Matadepera prestarà atenció i assessorament a les persones que hagin estat víctimes d'agressions de caire feixista, racista, classista i sexista. L'Ajuntament oferirà assessorament jurídic per a la tramitació de la denúncia oportuna per discriminació.

Tercer.- L'Ajuntament de Matadepera es personarà com acusació particular quan es produeixi qualsevol agressió de caràcter feixista, racista, classista, masclista i/o LGTBIfòbic  en la nostra ciutat.

Quart.- L'Ajuntament de Matadepera denegarà permisos d'ocupació de la via pública per dur a terme manifestacions i concentracions a grups d'extrema dreta quan es tingui constància d'antecedents en esdeveniments convocats per aquests grups d'agressions que atempten contra la integritat i els drets fonamentals de les persones.

Matadepera, 26 de novembre de 2018